søndag den 13. januar 2013

Glødepinde

Jeg kender én der snart - meget snart - har fødselsdag
og tirsdag fik jeg jeg den fuldstændige vanvittige ide at strikke 
Gerda som gave.
Efter et kig på garnlageret måtte jeg konstatere at der skulle handles til projektet.
Garn blev bestilt hos garnudsalg.dk og fredag var det i hus.
Inden vi skulle ud på visit fredag aften fik jeg slået masker op 
og med en 15 timers vagt igår har Gerda ligget urørt hen lige til i dag.
Nu bliver der strikket i sådan en fart at det er lige før mine pinde gløder
og jeg overvejer om jeg skal ha pulverslukkeren ved min side.
Måske får jeg brug for at tage nætterne til hjælp
for jeg har besluttet mig for at den SKAL være færdig i rette tid.
God aften til dig 


42 kommentarer:

  1. Det er en frisk idé sådan at ville strikke Gerda. Jeg hepper på, at du når det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg strikker tungen ud af halsen for at nå det ;)

      Slet
  2. Kunne du ikke finde en længere model ;)
    Vi hepper så du når det,
    den er super lækker.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved nærmere eftertanke skulle jeg måske ha' valgt en bolero - men nu er jeg jo gået igang :))

      Slet
  3. Det er da også en lækker trøje - hvor der er vilje, er der vej - hep hep

    SvarSlet
  4. Jeg har strikket 2 Gerdaer og det går temmelig tjep, men ved jo så ikke hvornår den fødselsdag er :0) men jeg ercsikker du når det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er såmænd først på lørdag - men har nogle lange arbejdsdage i ugen der kommer :)

      Slet
    2. :0) ja det arbejde tager jo meget af ens fritid siges der ;0) jeg tror du når det.

      Slet
  5. Hvor er det et smukt mønster. Hvis du ikke når at blive færdig, så må du jo give en forsinket gave - den er helt sikkert værd at vente på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg når det - jeg når det - jeg når det - jeg skal nå det :)

      Slet
  6. Den bliver smuk - og sikke en dejlig gave at få

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også hun bliver glad for den - den bliver selvfølgelig givet med returret :)

      Slet
  7. Skøn gave. Du når det. Jeg har også strikket Gerda engang. Synes det gik rimeligt hurtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er det tykke pinde og garnet glider skønt afsted :)

      Slet
  8. Nogle gange er man bare nødt til at gå i gang......

    SvarSlet
  9. Hvor er du bare sej,jeg hepper på dig,for selvfølgelig når du det,hvilket af Kenneth´s lækre garner strikker du med ???

    SvarSlet
    Svar
    1. 1 tråd Kid Mohair silk og 2 tråde Højlands lammeuld :)

      Slet
  10. Jeg heppe også - den er så smuk og er også på min todoo liste - men hvem ved :)
    Hvad strikker du i !??

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig smuk og klassik. 2 tråde Højlands lammeuld og 1 tråd Kid Mohair Silk er mit valg og det får min varmeste anbefaling :)

      Slet
    2. Tak :) vil jeg notere mig ?

      Slet
  11. Der er en som er heldig der, lækkert, lækkert:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Modtager har fortjent lidt forkælelse :)

      Slet
  12. Gerda er også sådan en lækker trøje. Jeg hepper på du bliver færdig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lis, jeg har brug for al den "hep" jeg kan få ;)

      Slet
  13. Hep hep.......... Den er fed, bare det var min gave. Hvad er det for noget garn?

    SvarSlet
    Svar
    1. Højlands lammeuld og Kid Mohair Silk :)

      Slet
  14. Hvor ser den lækker ud. Gid det var mig, der snart havde fødselsdag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare en rigtig lækker model :)

      Slet
  15. Uh jeg kender det - for lidt tid..
    men du lyder stålsat - så mon ikke du når det ? :o)
    jeg hepper ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber Mona og strikker på livet løs :)

      Slet
  16. nujhhh, det er lige før der kommer røg helt ud i cyberspace :o)

    Rigtig god arbejdslyst, håber du når det... og sikken en heldig modtager :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De gløder mine pinde - og jeg håber også :)

      Slet
  17. Hvor ser det godt ud...xxx for at du bliver færdig ;-)

    SvarSlet
  18. Smukt mønster, smukt garn og en tyrkertro på at jeg når det :)

    SvarSlet
  19. Jeg er meget interesseret i at høre, når du er færdig - hvor meget af det nævnte garn du har anvendt til hvilken størrelse. jeg kunne godt tænke mig at strikke den og gerne i noget andet end fritidsgarnet, som er brugt i opskriften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker i str. S - vender tilbage med garnforbrug :)

      Slet
  20. Hold da op sikke et projekt, for det er da ikke lige ud af landevejen strik. Jeg hepper på dig og håber du når det uden brug af pulverslukker.

    SvarSlet
  21. Fint mønster og jeg tilslutter mig heppekoret - bare der ikke går ild i pindende :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske skulle jeg skifte til metalpinde ;)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...